piątek, 8 grudnia 2017

Więcej czerwieni

TYTUŁ: Więcej czerwieni

AUTOR: Katarzyna Puzyńska

WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka

ROK WYDANIA: 2014

LICZBA STRON: 556


Druga część serii o policjantach z Lipowa. Tym razem główny bohater młodszy aspirant Daniel Podgórski zostaje oddelegowany do komisariatu w Brodnicy. Komisarz Klementyna Kopp poleciła go do nowo-powstałej grupy, która ma rozwiązać sprawę morderstw dwóch młodych kobiet.

Sprawa nabiera rozpędu, giną kolejne osoby, a liczba podejrzanych rośnie. Nowe wątki prowadzą do ośrodka wczasowego Słoneczna Dolina, gdzie pracuje dwóch młodych chłopaków. Okazuje się że chodzili oni z zamordowanymi dziewczynami do jednej klasy w szkole w Żabich Dołach - czy to jest trop, który doprowadzi do złapania mordercy? Policjanci zastanawiają się czy mają do czynienia z seryjnym zabojcą, czy też ktoś z otoczenia ofiar mści się za wydarzenie z przeszłości.

Czytelnik na równi z policjantami może prowadzić śledztwo, każda z podejrzanych osób ma coś na sumieniu, a narracja jest tak skonstruowana, że każdy tak na prawdę może okazać się winnym. Rozdziały pisane kursywą to wspomnienia prawdziwego mordercy, ja dałam się zwieść i zakończenie totalnie mnie zaskoczyło.

Po za trójką głównych bohaterów (Daniel Podgórski, Weronika Nowakowska i Klementyna Kopp), pojawia się dużo nowych postaci, psycholog policyjny, dyrektor szkoły i jego syn, asystentka dyrektora, ratownik, właściciel ośrodka wczasowego, pielęgniarka. Jak już pisałam wyżej każda z tych osób ma swoje za uszami, mimo że żyją w małej wiejskiej społeczności ich sekrety wychodzą na jaw dopiero podczas śledztwa - jest to małym minusem jeśli chodzi o warstwę obyczajową, bo z doświadczenia wiem, że takie sekrety na wsi trudno ukryć.

Drugim małym minusem są częste powtórzenia: "młodszy aspirant Daniel Podgórski" - to wyrażenie było w książce użyte chyba z milion razy.

Jaka jest więc ogólna ocena po ujawnieniu dwóch minusów? Mocna 4 w 6-stopniowej skali. Pomysł na fabułę, rozwinięcie i zwodzenie czytelnika za nos, oraz zakończenie, które dla mnie jest bardzo satysfakcjonujące wpływają na ocenę całokształtu. Tytuł adekwatny do treści, bo jest na prawdę krwawo. Drugi tom mnie nie zawiódł wiec z przyjemnością sięgnę po kolejną część.

Polecam.

Jest to 105 książka którą przeczytałam w 2017r
Książka bierze udział w wyzwaniu:
* #czytambopolskie na Poligonie domowym grudzień
*Olimpiada czytelnicza na blogu pośredniczka-ksiażek.pl  grudzień
* Czytam ile chcę na blogu książko miłości moja

6 komentarzy:

  1. Wstyd się przyznać, ale nie znam jeszcze twórczości autorki. Chętnie to zmienię.:),

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jedną książkę tej autorki - Motylek

    OdpowiedzUsuń
  3. Cenię sobie książki tej autorki. Zgadzam się z kwestią tych powtórzeń, niemniej jednak książka całkiem mi się podobała. Uważam jednak, że każda kolejna premiera pani Michalak wypada lepiej. Widać, że nabiera wprawy w tworzeniu historii i udoskonala swój styl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana, książkę napisała Katarzyna Puzyńska

      Usuń
    2. Czytałam jedną książkę z tej serii. Bardzo podobało mi się ukazanie przez nią wiejskiej społeczności społeczności, wątek kryminalny też był ok, ale czegoś mi zabrakło bo po kolejne nie chwyciłam.

      Usuń
  4. Bardzo lubię "Motylka", ale "Więcej czerwieni" trochę mnie rozczarowało - okazało się dla mnie mocno przewidywalne... :(

    OdpowiedzUsuń