sobota, 26 listopada 2022

Świąteczna mordercza gra

 TYTUŁ: Świąteczna mordercza gra 

AUTOR: Alexandra Benedict

WYDAWNICTWO: Kobiece 

ROK WYDANIA: 2022

LICZBA STRON: 375



Lubicie zagadki? Szarady? Łamigłówki? Escape roomy? Ja lubię w ten sposób pobudzać swoje szare komórki więc zasiadałam do lektury z ogromną ciekawością i ekscytacją by odkrywać kolejne wskazówki.

Po śmierci Liliany Endgame Hosuse nie ma właściciela. Na akt własności ostrzy sobie zęby kilka osób ale zdobycie go nie będzie takie łatwe. Lily, Sara, Tom, Grey, Ronnie i Rachel dostają zaproszenie do udziału w Wielkiej Świątecznej Grze. Lily nie zależy na domu, ale na odkryciu prawdy o śmierci swojej matki, ciotka Liliana obiecała jej że w czasie gry ujawni rodzinny sekret. 

Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu, a co jeśli sześcioro kuzynów zostaje zmuszonych do przebywania ze sobą przez dwanaście dni? Rywalizacja zaczyna przybierać coraz mroczniejsze odcienie. Zaczynają ginąć kolejne osoby. Czy morderca jest wśród nich, a może ktoś z zewnątrz dostał się do posiadłości?

Duszny, pełen napięcia klimat towarzyszy nam przez całą powieść. W pewnym momencie staje się zbyt przytłaczający i moje zaangażowanie nieco spadło. Nawarstwiło się zbyt dużo zdarzeń i negatywnej energii. 

Spore uznanie dla tłumaczki, która musiała przełożyć sonety które były zagadkami w taki sposób by polski czytelnik mógł rozwiązywać je wspólnie z bohaterami. Anagramy, literówki, pierwsze litery zdania, wszystko to miało znaczenie. I jak przypuszczam wymagało sporo pracy. Czytanie liścików z zagadkami dostarczyło mi tego czego chciałam czyli paliwa dla moich szarych komórek ;) 

Pomysł na powieść był bardzo dobry. Zabrakło mi jednak nieco wnikliwszej charakterystyki bohaterów, i ich reakcji na wydarzenia, bo przechodzenie nad nimi do porządku dziennego było mało wiarygodne. Intryga była przemyślana ale możliwa do rozwikłania przed zakończeniem. Więc grande finale nie był dla mnie zaskoczeniem. 

Jeśli jednak zapytacie czy polecam tę książkę to bez wahania odpowiem że tak! To fascynująca przygoda którą możecie przeżyć w zaciszu swojego domu. Dajcie sobie szansę na rozwiązanie zagadek Endgame Hosuse. 

Post reklamowy współpraca z wydawnictwem Kobiecym.



6 komentarzy:

  1. Jestem zaintrygowana tą książką. Chętnie sprawdzę, czy uda mi się rozwikłać intrygę jeszcze przed zakończeniem lektury książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm nie mówię nie tej książce, ale póki co mam w planach inne lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. też jestem fanką escape room'ów więc chętnie rozwikłam i tę zagadkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie nie mówię nie. Może kiedyś skuszę się na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie sięgam jeszcze po świąteczne książki, ten tytuł już mam na półce czeka na 1 grudzień ;)

    OdpowiedzUsuń