niedziela, 5 lutego 2023

Practice girl

TYTUŁ: Practice girl

AUTOR: Estelle Laure

WYDAWNICTWO:  Young 

ROK WYDANIA: 2023

LICZBA STRON: 355

Takie młodzieżówki powinny trafiać w ręce nastolatek. Książka której motywem przewodnim jest budowanie relacji, a przy tym życie w zgodzie z samą sobą. 

Jo kumpluje się z chłopakami z drużyny, jest menadżerką, spędza z nimi każdą chwilę. Zapasy to jej życie, spuścizna po tacie który zmarł kilka lat wcześniej. Jo szybko się zakochuje, każdy przejaw sympatii wykraczający po za kumpelskie stosunki odbiera osobiście. A potem idzie na całość. 

Przez całe liceum jednak nigdy nie stworzyła z nikim związku. Dlaczego? Bo była "dziewczyną do trenowania". To jak kubeł zimnej wody... Tym bardziej lodowaty, że wiedział o tym Sam, chłopak który jest jej najlepszym przyjacielem. A przynajmniej tak sądziła. 

Dziewczyna musi udowodnić sobie i innym, że jest warta o wiele więcej! Postanawia wrócić do trenowania zapasów, musi skopać im tyłki. 

W jej życiu pojawia się Dax, czy będzie potrafiła mu zaufać? Czy po tym czego dowiedziała się o sobie będzie potrafiła otworzyć serce? Wątek romantyczny poprowadzony w delikatny sposób, bohaterowie krok po kroku poznają siebie. Tak jak powinno być. 

W tym czasie Jo zaczyna też budować relacje z koleżankami (do tej pory przebywała raczej w męskim gronie) i odkrywa jak ważne jest jej pielęgnowanie. Nie wystarczy zwierzać się ze swoich problemów, trzeba też umieć słuchać. 

Ta książka pokazuje które wzorce są dobre, a które złe. Ja na pierwszym miejscu ❤️ bo moje szczęście zależy tylko ode mnie i od mojej decyzji czy chcę je z kimś dzielić. 

Czytało mi się bardzo dobrze mimo, że czasy licealne mam już za sobą. Jednak przesłanie tej książki ważne jest niezależnie od wieku. Przemiana głównej bohaterki została tutaj pięknie przedstawiona. Każdy z bohaterów wnosi coś do fabuły, każdy budzi emocje przy tym nikt nie jest idealny. 

Książka dla chłopaków i dla dziewczyn. Więcej takich powieści znajdziecie w księgarni TaniaKsiazka.pl w dziale książek dla młodzieży


Współpraca z księgarnią Tania książka. 

5 komentarzy:

  1. Zaproponuję lekturę tej książki mojej siostrzenicy, a i sama chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo istotne przesłanie a to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się wartościową książką dla młodzieży, a i mnie rzuciła się wcześniej w oczy ta książka.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie książki powinny być promowane, bo dbanie o siebie nie może być krzywdzące dla innych.

    OdpowiedzUsuń
  5. O, może polecę młodszej siostrze, nastolatce. :)

    OdpowiedzUsuń