środa, 8 listopada 2023

Kolekcja straconych chwil

 TYTUŁ: Kolekcja straconych chwil 

AUTOR: Agnieszka Krawczyk 

WYDAWNICTWO: Filia 

ROK WYDANIA: 2023

LICZBA STRON: 491

Wiecie jaką recenzję najtrudniej napisać? Pozytywną! Opisać to 10 na 10, ubrać w słowa to magiczne "coś" co urzeka od pierwszej strony (a właściwie od pierwszej strony pierwszego tomu ➡️ Ogród sekretów i zdrad).

Dosłownie nie chciałam wyjść z tej książki! Czytało się przepysznie. Delektowanie się słowem, fabułą, kreacją głównej bohaterki, historią. Wszystko w tej powieści grało, wątki współczesne i te z lat 30. 

Warszawa uwielbiała się bawić. Rewia, kabaret, rajdy samochodowe, rauty. Na salonach nikt nie martwił się biedą, krachem i bezrobociem. Ada Nirska bryluje, stolica ją kocha. Kobieta jednak nie może sobie pozwolić na to by zapomnieć o przeszłości. Musi się zemścić, a na to potrzebuje czasu i sprzymierzeńca. 

Róża zafascynowana jest historią siostry swojej babci. Ze skrawków wspomnień, wycinków z gazet próbuje złożyć spójny obraz. Coś jednak ciągle go mąci. Wyprawa do archiwum może coś rozjaśni, a może wręcz przeciwnie. 

Pani Agnieszka znakomicie włada piórem. Oddała klimat lat międzywojennych, rozpisała salonowe intrygi po mistrzowsku. Zaplotła fabułę w ten sposób że od książki trudno się odezwać, trzeba czytać! Ja właściwie miałam ochotę zapętlić czas i nie kończyć tej książki póki nie dostanę trzeciego tomu w swoje ręce. 

Serdecznie polecam tom 1 i 2 :) z pewnością seria ta trafi do mojej topki 2023. 

Współpraca reklmowa z Wydawnictwem Filia. 


4 komentarze:

  1. Mocno zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warszawa z lat 30tych to było wspaniałe życie. Moja ciocia doskonale ten czas pamięta. ciekawe jak to jest w książce

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka wysoka ocena, to zdecydowanie muszę przeczytać, jak są takie dobre.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie tak, 10 na 10 - z niecierpliwością czekam na kolejny tom tej historii.

    OdpowiedzUsuń