wtorek, 25 czerwca 2019

Harry Potter i Czara Ognia

TYTUŁ: Harry Potter i Czara Ognia

AUTOR: J. K. Rowling

WYDAWNICTWO: Media Rodzina

ROK WYDANIA: 2016 (copyright by J.K Rowling 2000)

LICZBA STRON: 759


Dobrnęłyśmy do końca, szczerze mówiąc trochę mnie ta Czara ognia zmęczyła. Zaczęłyśmy czytać w kwietniu, skończyłyśmy 2 dni temu. Spory gabaryt, dużo wątków i coraz krótsze wieczory, ale udało się.

Ogólne wrażenie:
Gabi (9 lat): Turniej Trójmagiczny był ciekawy, fajnie poznać uczniów z innych szkół, ale oczywiste było że Harry wygra. Najbardziej zawszę lubię gdy Harry, Ron i Hermiona jadą do Hogwartu ale mistrzostwa świata były interesujące, tak szybko wszystko się działo.
Lidka (7 lat): było za mało Malfoy'a, ale ciekawie wymyślił plakietki. W turnieju kibicowałam Krumowi, fajnie że umówił się z Hermioną.

Który z nowych bohaterów najbardziej ci się podobał?
Gabi:Trytony, ponieważ ich przywódczynią była dziewczyna i były straznikami podwodnego królestwa.
Lidka: odrodzony Voldemort, to jakich zaklęć i składników używał Glizdogon by on wyszedł z kotła.

Który z nowych bohaterów najmniej przypadł ci do gustu ?
Gabi: Mrużka, bo była strachliwa i płaczliwa, nie cieszyła się z pracy w Hogwarcie tylko siedziała na stołku w bardzo brudnym ubraniu.
Lidka: Też Mrużka, bo cały czas tęskniła za panem Crauch'em i do tego Hermiona która miała plakietki i chciała walczyć o wypłaty dla skrzatów.

Ulubiona scena:
Gabi: jak Hermiona pojawiła się na balu i nikt nie mógł jej poznać tak pięknie wyglądała.
Lidka: plakietki "Potter cuchnie" (skąd to się w niej bierze!?), wszystkie sytuacje z Draco Malfoy'em i odrodzenie się Voldemorta

Ulubione zadanie w turnieju Trójmagicznym:
Gabi: labirynt, ponieważ były tam różne pułapki, walka ze sklątką oraz to że i Harry i Cedrik chcieli razem wygrać i wspólnie dotknęli pucharu.
Lidka: walka z rogogonem.


Zaraz po przeczytaniu książki zabrałyśmy się za oglądanie filmu. Ja na ekranizację pojechałam ze znajomymi do kina i były to nasze pierwsze wagary w liceum. Film mi się nie do końca podobał. Dziewczyny szybko wyłapywały niezgodności, więc okrzyki "a w książce było inaczej" były dość częste. Na widok Wiktora Kruma stwierdziły jednogłośnie "o fuj", chyba inaczej go sobie wyobrażały, wg uczniowie z Durmstrangu zostali świetnie ukazani.  Bardzo jednak chwaliły Nevila który wydoroślał i umiał tańczyć (oczywiście zachowanie Rona na balu wzbudziło salwy śmiechu). Sceny na cmentarzu były dla nich nieco straszne, ale znając treść książki oglądały z zaciekawieniem.

Na jakiś czas odkładamy serię na bok, nie myślałam że tak szybko będziemy czytały tom za tomem i one aż tak zafascynują się tym światem. Uważam jednak że na kolejne części są jeszcze za małe, wydaje mi się że tutaj też nie dokońca zrozumiały śmierć Cedrika, strach przed imieniem Voldemorta czy okrucieństwo śmierciozerców. Niech trochę podrosną, ja na 5 część Harrego też musiałam czekać (jak zaczynałam czytać to 4 książki już były wydane).

Pozostałe wpisy o ksiązkach z serii Harry Potter
/film-vs-książka-spotkanie-1
harry-potter-spotkanie-drugie.
harry-potter-pierwsze-spotkanie.html

Harry Potter tom 3




Jest to 59 ksiażka przeczytana w 2019 r.
Książka bierze udział w wyzwaniu
* Olimpiada czytelnicza czerwiec

18 komentarzy:

  1. Fajny pomysł z podzieleniem opinii na zdanie dwóch dziewczynek :) Normalnie boję się dnia, w którym mój synek będzie chciał poznać Harry'ego, bo nie wiem, czy zaniosę to psychicznie 😂 Nie za bardzo się z Harrym lubimy 😉,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, możesz to jednak odkładać w czasie, aż sam zacznie sobie czytać, w 5 klasie Harry Potter i kamień filozoficzny to lektura

      Usuń
  2. Przyznam, że ja za nic nie potrafię wczuć się w HP, kilka prób już było i jednak nie spasowałam się z tą przygodą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dwie siostry lubowały się w tym całym Potterze. Ja sama przeczytałam ze dwie części, ale filmy wszystkie mam za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja książki czytałam wielokrotnie, a co do filmów to z córkami obejrzałam Czarę ognia po raz drugi, 5 części i 7 nie widziałam wcale, a 6 raz - nie lubię tych filmów...

      Usuń
  4. Bardzo fajny pomysł na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam szczerze nie czytałam Harrego Pottera. Oglądałam tylko ekranizacje i muszę wreszcie nadrobić te zaległości. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy Ci się to uda w obliczu tylu nowości wydawniczych które pojawiają się co miesiąc

      Usuń
  6. Tak naprawdę Harry nigdy nie był moim ulubieńcem, jednak obejrzałam kilka filmów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam serię Harrego ok 10 lat temu i bardzo mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz w planach kiedyś do niej wrócić (do książek lub.filmów) czy jednak już wyrosłaś trochę z tego?

      Usuń
  8. jestem wierna starym okładkom ;-) ale HP uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię stare okładki, ale akurat Czary Ognia nie miałam w tamtym wydaniu, a to wypożyczyłam z biblioteki

      Usuń
  9. Nic mnie tak nie cieszy jak opinie Twoich córek! To zupełnie nowe spojrzenie na literaturę :) oby więcej takich młodych czytelników!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna forma recenzji! Dziecięce opinie o książkach są bardzo ważne ❤️ Kocham Harrego Pottera i w moim sercu będzie miał swoje miejsce już na zawsze 😍

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że to dobry pomysł, żeby na razie odpocząć od tej serii. Dziewczyny zdążą się stęsknić :) uwielbiam te Wasze wspólne posty!

    OdpowiedzUsuń