środa, 13 października 2021

Między światłem a cieniem

 TYTUŁ: Magiczny ekspres. Między światłem a cieniem

AUTOR: Anca  Sturm

WYDAWNICTWO: Media Rodzina

ROK WYDANIA: 2021

LICZBA STRON: 427



"Ekspres jest jak dywan utkany z tajemnic. Wyskubaliśmy parę nitek z brzegu i teraz musimy odczekać, żeby całkiem się popruł na naszych oczach"

Flinn jest już pełnoprawną pasażerką pociągu, nie bez znaczenia jest fakt, że została wybrana przez tygrysa. Czy dziewczynka ma dość pewności siebie by osiągnąć coś wyjątkowego, by zmienić świat? Dla Flinn najważniejszym zadaniem jest odnalezienie brata, już w pierwszej części zebrała kilka wskazówek, czy teraz uda się wszystko połączyć w całość?

Tom drugi zaskakuje kolejnymi tajemnicami i mroczniejszą atmosferą. Akcja jest dynamiczna. Autorka zaprosiła do pociągu nowych pasażerów, a oni wprowadzą niezłe zamieszanie. Starzy przyjaciele są zawsze u boku Flinn, chociaż wydaje mi się że można było tę zażyłość jeszcze bardziej podkreślić. Charakterystyka bohaterów, podobnie jak w poprzedniej części, nie jest bardzo głęboka ale wystarczająca dla młodych czytelników.

Ekspres Międzykontynentalny wydobywa z uczniów to co najlepsze, by mogli przysłużyć się światu. Dom Cieni to konkurencyjna szkoła która uczy manipulacji i krzywdzenia innych. Czy konflikt między szkołami się zaostrza? Jakie mogą być konsekwencje?

Sporo wątków, sporo wątpliwości, a przy tym moc emocji. Dałyśmy się porwać tej historii, a przy takich książkach doskonale sprawdza się powiedzenie, że czytanie uzależnia.

Gabi (11 lat) dobrze że nie było przerwy między 1, a 2 częścią, chociaż teraz trzeba czekać na tom 3. Dużo rzeczy jest do wyjaśnienia. Podobało mi się tutaj to, że cały czas coś się dzieje, chociaż mało mi było opisów lekcji. Poruszanie się po tym pociągu jest świetne.

Lidka (9 lat) - przygody Flinn i jej odkrycia są zaskakujące. Ten pociąg to na prawdę magiczne miejsce, lubię sobie wyobrażać to co tam się działo. Czekam na 3 część.

Takie książki pobudzające wyobraźnię bardzo lubię, więc bardzo mnie cieszy że i dziewczynom takie powieści przypadły do gustu. Polecam!


5 komentarzy:

  1. Warto polecać takie książki. Bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawa książka, lubię takie, i jak będę w księgarni rozejrzę się za nia

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ta seria i chętnie skuszę się na kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze skuszę się na książkę, która zainspiruje mnie do poszybowania mojej wyobraźni. :)

    OdpowiedzUsuń