piątek, 16 czerwca 2023

Dziewczyna z mojego nieba

 TYTUŁ: Dziewczyna z mojego nieba 

AUTOR: Krystyna Mirek 

WYDAWNICTWO: Lekkie

ROK WYDANIA: 2023

LICZBA STRON: 348



Długo wyczekiwane zakończenie trylogii #igaiwiktor. Bardzo się cieszę że udało mi się wszystkie trzy książki przeczytać w krótkim czasie, całą historię mam więc na świeżo.

Zastanawialiście się kiedyś co kryje się za słowami "i żyli długo i szczęśliwie"? Czy po wyznaniu sobie uczucia bajka trwa dalej? Minęło kilka lat od kiedy Iga i Wiktor założyli rodzinę. Tworzą małżeństwo prawie idealne, jedyną rysą, jest to że Iga nie potrafi przestać pomagać ojcu. Od lat daje się manipulować, odkłada pieniądze, wyciąga ojca z tarapatów. Wiktor wie, że to droga donikąd ale dziewczyna nie daje się przekonać racjonalnymi argumentami. 

Wątek DDA został tutaj przedstawiony w dosadny sposób. Iga jako dziecko, a teraz już dorosła kobieta zostaje uwikłana w tak toksyczną relację. Iga nigdy nie doświadczyła od ojca niczego dobrego, będąc małą dziewczynką widziała wiecznie pijanego ojca, domowe awantury, gdy stała się kobietą dała sobie wmówić, że jej obowiązkiem jest troska o ojca. Mimo, że ma obok siebie mądrego męża nie potrafi dobrze ułożyć tej sprawy. Cały czas czuję się odpowiedzialna. 

Druga para, której kibicowaliśmy w poprzednich tomach to Janek i Amelia. Dziewczyna zrealizowała swoje marzenia, teraz myśli tylko o tym by ona i jej dzieci nie były ciężarem dla męża, ważne jest dla niej to by spłacić zaciągnięty dług. Na przykładzie tej pary autorka pokazała jak ważna w związku jest rozmowa. Każda ze stron ma swoje racje ale trzeba je wysłuchać, a nie samemu wiedzieć lepiej co ta druga osoba myśli i czuje. 

Mamy też motyw starego listu. Jest to nowy wątek. Niestety autorka nie pociągnęła historii pięknego pierścionka znalezionego w antykwariacie. Na tym polu czułam niedosyt. Bo ja lubię takie głosy z przeszłości.

Całość trylogii oceniam bardzo pozytywnie. Takie książki to jak spotkanie z przyjaciółmi kiedy ich troski są nam bliskie, a radości wywołują uśmiech i na naszej twarzy. 

Polecam. Te książki to idealny pakiet na prezent. 

5 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać całość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam prozę Krysi Mirek więc również polecam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powieści Mirek to zawsze dobra lektura na wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wątek Dorosłych Dzieci z Domów Dysfunkcyjnych (Alkocholowych też) to ważny temat, dobrze że temat został poruszony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie miałam długą przerwę w serii, ale podobał mi się ten tom.

    OdpowiedzUsuń