poniedziałek, 12 czerwca 2023

Panna Richwood

 TYTUŁ: The candidates Panna Richwood 

AUTOR: Marcel Moss 

WYDAWNICTWO: Filia

ROK WYDANIA: 2023

LICZBA STRON: 395



Marcel Moss to autor uwielbiamy przez starszych i młodszych czytelników. Ja tym razem miałam okazję przeczytać książkę dedykowaną młodzieży. I potwierdzam, jest ona napisana na miarę czytelników 16+ (brak scen erotycznych, asertywna postawa wobec namawiających do picia alkoholu). 

Jasmine w dniu swoich 18 urodzin dowiaduje się że została adoptowana. Jej rodzice zginęli w wypadku, a jedyny żyjący krewny najbogatszy człowiek na świecie chciał by dorastała w normalnym domu zdala od bogactwa. Jasmine uwielbiała swoje dotychczasowe życie, skromne materialnie ale bogate w uczucia rodzinne. Teraz wszystko się zmienia, dziewczyna wyjeżdża na drugi koniec kraju by poznać wuja i nauczyć się jak zarządzać majątkiem. 

Richwood to starszy mężczyzna, bezwzględny biznesmen, manipulant dążący po trupach do celu. Jasmine nie zachłysnęła się bogactwem, próbuje na spokojnie ocenić sytuację w której się znalazła. Niestety od kiedy trafiła pod dach wuja ma niewiele do powiedzenia. Oczywiście próbuje wyrazić własne zdanie ale z drugiej strony cały czas daje Richwoodowi szansę by ten pokazał się z lepszej strony. A on to perfidnie wykorzystuje. 

Może z mojego opisu wynika że są to czarno-białe postacie, ale nie martwcie się, nie jest tak. Sporo tutaj niuansów i odcieni szarości. 

Myślę, że nastolatki szukają takiej współczesnej bajki o Kopciuszku. Kiedy w jednej chwili odmienia się nasz los, a mimo to potrafimy pozostać sobą. Książki bardziej o przyjaciołach niż o romantycznych znajomościach. Odrobiny adrenaliny, muzycznego szaleństwa, oderwania się od codzienności. 

Wszystko to znajdziecie w książce Mossa. Ja mimo wieku 30+ dałam się oczarować tej historii, czytało mi się ją dobrze, nie miałam wygórowanych oczekiwań, a przewracałam strony węsząc jakąś intrygę. I nie zawiodłam się. Zakończenie totalnie wbijające w fotel, takie wiecie, że najchętniej dorwałoby się już drugi tom. 

Polecam! 

6 komentarzy:

  1. W takim razie, ja też dam się oczarować tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie życzę Ci aby kolejny , drugi tom dotarł w Twoje ręce jak najszybciej. Miłych wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może to będzie dobry pomysł na prezent dla wnuczki? Dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tej książki więc cieszę się, że mam ją na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że ta ksiażka Cię oczarowała. Podsunęłaś mi pomysł na prezent dla mojej siostrzenicy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To dobrze, że zakończenie tego tomu okazało się zaskakujące.

    OdpowiedzUsuń