sobota, 17 czerwca 2023

Osiedlowy monitoring

 TYTUŁ: Osiedlowy monitoring 

AUTOR: Dagmara Rek

WYDAWNICTWO: WasPos

ROK WYDANIA: 2023

LICZBA STRON: 200

Czasami szukamy jakiejś lekkiej, niezobowiązującej powieści. Takiej książki na przewietrzenie głowy. Mam dla Was recenzje książki która idealnie spełnia taką funkcję. 

Niewielka ilość stron, duża czcionka taki format dobrze się sprawdza gdy właśnie potrzebujemy jakiegoś resetu. 

Bohaterką książki jest Halina pani po 60, której dni wypełniają krzyżówki, seriale i obserwowanie sąsiadów. Kobieta lubi wiedzieć co dzieje się na osiedlu, wszystkich zna, nikomu nie popuści jeśli delikwent zachowuje się nieodpowiednio. Halina dba o segregację śmieci, o sprzątanie po psie, pilnuje dozorczyni, czasami odbierze paczkę od kuriera by przekazać ją adresatowi. 

Trzymajcie się na baczności jeśli macie taką sąsiadkę obok siebie. Z drugiej jednak strony możecie spać spokojnie bo Halina dba o bezpieczeństwo osiedla, nikt nieznajomy nie ma prawa się tam kręcić. 

Oprócz Haliny poznajemy też Jadzię, kolorowego ptaka. Bardzo polubiłam tę panią, która żyje w zgodzie ze sobą i zupełnie nie przejmuje się opinią innych. 

Lubię czytać o zadziornych wścibskich babkach (ale na pewno nie chciałabym żadnej spotkać!) i liczyłam że Halina właśnie taką będzie. Niestety zabrakło mi tutaj pazura, podkręcenia akcji i emocji. 

Książka nie jest monotonna, bo naszej bohaterce sporo się przytrafia ale niestety czegoś mi brakowało. Sytuacje jak najbardziej z życia wzięte ale w ich opisie można było nieco zaszaleć. Gatunek, którym jest komedia na to pozwala. 

Może książka nie wywołała u mnie napadów śmiechu ale była fajnym czytadłem. Takim właśnie na weekendowe popołudnie. 


3 komentarze:

  1. Od czasu do czasu mam ochotę na tego typu lekturę więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do poczytania w letni upalny dzień chyba sprawdzi się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń