środa, 13 września 2023

Kobieta w bibliotece

 TYTUŁ: Kobieta w bibliotece 

AUTOR: Sulari Gentill 

WYDAWNICTWO: Mova

ROK WYDANIA: 2023

LICZBA STRON: 398

Kocham książki i jak się okazuje kocham też czytać o książkach :)

Powieść "kobieta w bibliotece" zaskoczyła mnie swoją formą, ale uwielbiam ją!

Hannah jest autorką bestselleru, teraz pracuje nad swoją kolejną książką. Kolejne rozdziały przesyła swojemu korespondencyjnemu przyjacielowi. Leo wprowadza pewne poprawki do tekstu, przekazuje informacje na temat topografii miasta, przesyła zdjęcia by Hannah mogła jak najdokładniej opisać Boston.

Mamy też drugą warstwę tej powieści, której akcja rozpoczyna się w bibliotece. Przebywający w czytelni słyszą kobiecy krzyk pełen przerażenia. Nie wiadomo jednak kto krzyczał. Wieczorem zostaje znalezione ciało młodej kobiety.

Gdyby nie ten krzyk Cain, Winifreda, Marigold i Whit pewnie by do siebie nie zagadali, a tak połączyła ich intrygująca zagadka. Czy w czasie gdy oni spokojnie zajmowali się swoimi sprawami ktoś obok zamordował kobietę?

Wokół czwórki nowych znajomych z przypadku zaczynają sie dziać coraz dziwniejsze rzeczy. Autorka w zgrabny sposób przedstawiła sylwetki bohaterów, są one różnorodne, ale wzbudzające sympatię, a z drugiej strony przewrotnie wzbudzają podejrzenia. Gdy usłyszeli krzyk byli razem, ale morderstwa ktoś dokonał później.

Czy autorka powieści kryminalnych, studentka psychologii (którą zajęcia raczej nudzą), student prawa (który robi wszystko by nie zaliczyć) i mężczyzna który przedstawił się zmienionym nazwiskiem mają coś wspólnego z morderstwem w bibliotece? 

Sprawdźcie! Sulari Gentill  zgrabnie kieruje akcją. Podsuwa kilka tropów, prowadzi dwutorową akcje, światy się przenikają, pewne wątki dają nieźle do myślenia, czasami fakty są sprytnie ukryte. Lubię taką wielowarstwowość i nieoczywistości, gdzie czasami trzeba zadrapać wierzchnią warstwę. 

A na koniec smaczek w postaci pytań do dyskusji i wywiad z aktorką. 

Ja jestem w pełni usatysfakcjonowana fabułą , a do tego okładką, która będzie ozdobą mojej biblioteczki :) 

Współpraca reklmowa z Wydawnictwem Mova .

5 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawa fabuła. Przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że fabuła mnie zainteresowała. To zdecydowanie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi intrygująco, przyznam, że wcześniej nie zwróciłam uwagi na ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na IG widziałam dużo recenzji z tą książką, ale sama okładka mnie nie przyciągnęła. Za to po Twoim opisie mam ochotę skusić się na nią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już kilka recenzji tej książki. Nie jestem przekonana czy chcę ją czytać. Ale kto wie...

    OdpowiedzUsuń