poniedziałek, 8 sierpnia 2022

Finlay Donovan nadchodzi

 TYTUŁ: Finlay Donovan nadchodzi 

AUTOR: Elle Cosimand

WYDAWNICTWO: Muza

ROK WYDANIA: 2022

LICZBA STRON: 409



Wakacyjny relaks przy dobrej książce? Jak najbardziej jestem na tak ☀️📚 

Finlay Donovan pracuje nad książką, przynajmniej taka jest oficjalna wersja. Tak na prawdę od dłuższego czasu nie zaglądała do rozgrzebanego pliku. Finn próbuje ogarnąć nową rzeczywistość, po odejściu męża ma na głowie dwójkę rozbrykanych maluchów, niezapłacone rachunki i agentkę która chce widzieć jej tekst teraz!

Finlay powinna wziąć się w garść i zacząć pisać, może i potrafi wymyślić świetną intrygę, ale jak przelać ją na papier? Gdy podczas lunchu opowiada zarys fabuły swojego thrillera zostaje wzięta za płatną zabójczynię... i dostaje swoje pierwsze zlecenie. 

Finlay jest genialna, pakowanie się w kłopoty to jej super moc! Nie ma jednak mocy rozmnażania pieniędzy a rachunki same nie chcą się zapłacić. Kwota 50 tysięcy dolarów💲💲💲 robi wrażenie, a tyle dostanie jeśli zlikwiduje Harrisa Micklera. 

Oczywiście kobieta nie ma zamiaru tego robić, ale przewrotny los ją wręcz kocha :) Finn nie spodziewała się jednak jakie wynikną z tego kłopoty. Siostra policjantka przysyła do niej swojego kolegę, który pomógłby jej zrobić research do książki. Może i byłoby to całkiem sympatycze gdyby nie to, że Nick pracuje nad sprawą w której Finn umaczana jest po same łokcie. 

Ta książka czyta się sama i spodziewajcie się że zarwiecie dla niej noc. Narracja jest płynna, dialogi błyskotliwe, intryga kryminalna świetnie zawiązana: ta książka nie mogła się nie udać. A do tego bohaterka, zupełnie nie ogarnięta życiowo Finn, która budzi pobłażliwy uśmiech, która trzyma się w pionie tylko dzięki opiekunce swoich dzieci, a mimo wszystko osiąga spektakularny sukces. 

Czytałam z wielkim zapałem czekając co wyniknie ze sprawy w którą niechcący wplątała się Finn. Chciałam jak najszybciej dotrzeć do punktu kulminacyjnego i wielkiego bum! , a jednocześnie nie chciałam się nią za szybko rozstawać. Może nie jest to postać którą trzeba naśladować, ale bijąca z niej dobra energia i optymizm działają rozczulająco.

Ja spędziłam z tą książką świetny czas i dodam jeszcze: chcę już dorwać drugą część w swoje łapki! Więc czytajcie i dajcie szansę Finlay Donovan.

8 komentarzy:

  1. To nie jest książka dla mnie, ale cieszę się, że Tobie się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać, gdyż lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozrywkowe lektury są idealne na lato. Moja Przyjaciółka chwyta takie tytuły bardzo chętnie. Polecę Jej i ten.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naukę, że mogłabym od razu skusić się na oba tomy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że mogłabym od razu skusić się na oba tomy.

    OdpowiedzUsuń
  6. super że przy tej książce można zatracić poczucie czasu. Czasem właśnie taka odskocznia to coś czego potrzeba

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi naprawdę świetnie i czuję się zaintrygowana. To chyba idealna wakacyjna lektura :);

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi świetnie! Bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń