niedziela, 30 października 2022

Wybory serca

 TYTUŁ: Wybory serca 

AUTOR: Agnieszka Krawczyk 

WYDAWNICTWO: Filia 

ROK WYDANIA: 2022

LICZBA STRON: 470



Na tę kontynuację czekałam. Wiedziałam że ta książka będzie czymś co mnie ukoi, wyciszy. I nie pomyliłam się. 

Wybory serca tom 3 serii Leśne Ustronie. Recenzje poprzednich tomów znajdziecie na blogu: Warkocz spleciony z kwiatów i Uzdrowicielka

Tom 2 zakończył się wraz ze starym rokiem, nie było to jednak zakończenie miłe dla wszystkich. Styczeń przynosi nowe rozdanie. Aleksy dochodzi do siebie po wypadku, fizycznie jest zdrowy, jednak ma spory zanik pamięci. Zośką kieruje poczucie obowiązku i pomaga chłopakowi jak może. Jednak nie do końca czuję się z tym dobrze. 

Mariusz rozstał się z Reginą, bycie z kimś z poczucia obowiązku nie jest dobre. Uczucia, emocje kierują mężczyznę w inną stronę. Sporo jednak niedopowiedzeń i wątpliwości, a zdobycie się na szczerą rozmowę wcale nie jest takie proste.

W Nieznajomce zima się kończy, przedwiośnie pobudza do życia przyrodę. Życie zgodne z cyklem natury przynosi same pozytywne skutki. Czytając tę książkę można zajrzeć w głąb siebie, poznać siebie, przyjrzeć się swoim decyzjom. A z drugiej strony zostajemy otuleni szumem lasu, siadamy na ganku z kubkiem ziołowej herbaty. Akcja toczy się niespiesznie, pozwala wypocząć, odprężyć się.

Ważnym wątkiem powieści są wilki. Ludzka ignorancja i strach wynikający z niewiedzy. Mariusz właściciel uzdrowiska dla zwierząt przygotowuje cykl wykładów by oswoić mieszkańców z tematem. Temat idealnie wpleciony w fabułę, bo tutaj przyroda gra pierwsze skrzypce. Z kart powieści przebija przede wszystkim zachwyt nad światem. 

Podsumowując seria urzeka klimatem, pokazuje zależność człowiek od przyrody, pełna jest życiowych mądrości. Nie ma tutaj nachalnego moralizowania, są realistyczne problemy, ale i źródła mocy. Są Facebookowe wpisy i opisy przyrody. Całość wyważona, trzy książki które przeniosą Was do innego świata który tak na prawdę jest tuż za progiem, trzeba się tylko na niego otworzyć. 

Dziękuję wydawnictwu Filia za książkę. 



8 komentarzy:

  1. Ta seria jeszcze przede mną, ale bardzo zachęciłaś mnie do jej przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam kilka innych książek tej autorki i jestem bardzo ciekawa tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze gdy człowiek umie rozumieć i czerpać mądrość z natury, jesteśmy jej częścią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Natura to także część nas. Dobrze jet wczuwać się w jej istnienie i respektować jej prawa. Ciekawa seria.

    OdpowiedzUsuń
  5. mam za sobą jedną książkę tej autorki i z pewnością sięgnę po jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  6. Cała seria jeszcze przede mną, ale zachęciłaś mnie do jej przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń