niedziela, 9 października 2022

Zła miłość

 TYTUŁ: Zła miłość 

AUTOR: Marta Guzowska 

WYDAWNICTWO: Wielka Litera 

ROK WYDANIA: 2022

LICZBA STRON: 364



Moje córki zaczytują się w książkach Marty Guzowskiej. O serii Detektywi z Tajemniczej 5 przeczytacie tutaj. Na początku roku udało mi się przeczytać Rok szczura thriller ze świetnie zaplecioną intrygą.

Dzięki współpracy z wydawnictwem Wielka Litera w moje ręce trafiła pierwsza część nowej serii. TRYPTYK KRYMINALNY

Franka jest wdową. Kobieta musiała wrócić do rodzinnego miasteczka żeby zamieszać z ojcem, wychowuje nastoletnią córkę i ledwo wiąże koniec z końcem. Franka jest detektywką, pandemia nie sprzyja zdradom więc zlecenia nie spływają. Z dołka finansowego ratuje ją jednak Łukasz (z którym chodziła 20 lat temu), którego policja podejrzewa o zabójstwo żony.

Sonia Marchlewska miała wypadek samochodowy. Na pustej drodze, przy dobrych warunkach pogodowych, ścięła zakręt i uderzyła w drzewo. Sonia była aktorką, Franka dotarła do informacji że kobieta miała stalkerkę, z policyjnej bazy danych wyciąga jej nazwisko. Dostęp do tej bazy zdobyła używając kobiecych wdzięków ;)

Jako lekki niezobowiązujący kryminał książka spisała się idealnie. Czytało się szybko, z zainteresowaniem, jednak  rozwiązanie jest możliwe do przewidzenia. Jest to początek serii więc może jeszcze będzie lepiej, bardziej zawile. 

Jako powieść obyczajowa książka jak najbardziej dobrze dopracowana. Pandemiczna rzeczywistość, nastolatka zamknięta w swoim małym świecie i matka która nie potrafi do niej dotrzeć. Problemy finansowe, nieprzepracowana żałoba, poczucie osamotnienia - wszystkie te elementy tworzą ciekawą warstwę tej powieści. Franka bywa chaotyczna, podejmuje decyzje na gorąco, a skutki niektórych z nich mogą być opłakane. Przy okazji jest to kobieta którą możecie znać z sąsiedztwa. 

Posty reklamowy, współpraca z wydawnictwem Wielka Litera.



5 komentarzy:

  1. Mam zamiar przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła bardzo mocno mnie zaciekawiła. Zapisuję sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekkie kryminały umilą jesienne wieczory, jestem zainteresowana!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś zaczytywałam się w kryminałach tej autorki. Było w nich coś, dzięki czemu nie mogłam się oderwać. Niemal zapomniałam o tym nazwisku, ale widzę, że mam co nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z tych wcześniejszych czytałam tylko Rok szczura, inne tytuły chciałabym też przeczytać.

      Usuń