wtorek, 27 grudnia 2022

Sekrety kolorów

 TYTUŁ: Sekrety kolorów 

AUTOR: Kassia St Clair

WYDAWNICTWO: Grupa Wydawnicza Foksal

ROK WYDANIA: 2022

LICZBA STRON: 399



Jak tam po świętach? Wróciliście już do rzeczywistości czy nadal błogo leniuchujecie? Ja dzisiaj byłam w pracy, ale uwielbiam swoją pracę więc to czysta przyjemność ;) 

A teraz a propos czystej przyjemności porozmawiajmy o kolorach. Jaki jest Wasz ulubiony? 

Ja ostatnie dni spędziłam właśnie z paletą barw i poznawałam historię powstania barwników. To jest niesamowite! Jak ludzka ciekawość popycha postęp i kolejne chemiczne odkrycia. 

"Sekrety kolorów" to 75 niezwykłych opowieści o odcieniach i barwach. Trochę historii, trochę chemii, odrobina socjologii, sporo mody. Taka wiedza o świecie w pigułce. 

"Orange" co było pierwsze nazwa owocu czy nazwa koloru? Co wspólnego ze smoczą krwią mają słonie? Czy dobrym kolorem maskującym dla niszczycieli był różowy? Czy Napoleona mógł zabić zielony wzór na ścianach pokoju w którym spał? 

Te i inne ciekawostki znajdziecie w tej pięknie wydanej książce. Kassia St Clair to brytyjska dziennikarka, która badając osiemnastowieczną modę damską zakochała się w kolorach. Odkrywając jak bogata jest paleta barw zaczęła pisać felietony do gazety. Później powstała ta książka. Ona zupełnie nie wyczerpuje tematu i po cichu Wam powiem, że liczę na ciąg dalszy. Bo najlepsze historie pisze samo życie.

Bardzo lubię takie książki pisane z pasją. Takie przekazywanie wiedzy w sposób swobodny. Dla czytelnika to poszerzenie swojej wiedzy w sposób absolutnie bezbolesny ;) a wizualnie bardzo przyjemny. 

Polecam 💙💚💛💜🧡❤️

5 komentarzy:

  1. Szczerze zainteresowałaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Własnie! książki też uczą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo lubię takie książki pisane z pasją.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pozycja, która z pewnością zainteresuje szerokie grono osób :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa tematyka i formą, chetnie przeczytam ta ksiazke
    Agaman

    OdpowiedzUsuń