sobota, 17 grudnia 2022

Dziewczyna z piegami

 TYTUŁ: Dziewczyna z piegami 

AUTOR: Cecelia Ahern

WYDAWNICTWO: Akurat 

ROK WYDANIA: 2022

LICZBA STRON: 414

Do książek Cecelii Ahern mam ogromny sentyment ❤️❤️❤️ P.S kocham Cię czytałam nie raz i za każdym razem wylałam morze łez. Przy Love Rosie bawiłam się cudownie. Dlatego z wielką ciekawością sięgnęłam po nową książkę autorki. 

Szczerze powiem że początek mnie nie porwał, brakowało tego czegoś co nadaje książce wyjątkowości. Z czasem jednak, gdy zaczęłam bliżej poznawać bohaterkę zaczęłam też czytać z rosnącym zainteresowaniem. I znalazłam tę wyjątkowość. 

Jesteś wypadkową 5 osób, z którymi spędzasz najwięcej czasu. 

To zdanie wtrąca Allegrę Bird z równowagi. Dziewczyna jest strażniczką parkingową, rzetelnie wykonuje swoją pracę. W Dublinie mieszka od niedawna, czuję się tutaj całkiem dobrze mimo że z nikim się jeszcze nie zaprzyjaźniła. Słowa wyrzucone w złości trafiają prosto w serce. Allegra myśli że łatwo określić kto należy do jej piątki, jednak podróż na święta do domu pokazuje jak bardzo się myliła. 

Ta książka to przede wszystkim historia o poszukiwaniu siebie. Możecie powiedzieć, że przecież wiele już takich powieści było. Owszem. Ale jeśli wczytacje się w tę historię napewno pozostawi ona po sobie wiele wątków do przemyśleń. Szczególnie w temacie akceptacji. 

Bohaterka jest specyficzną dziewczyną, jej zachowanie nie zawsze bywa logiczne, często bierze do siebie i rozumie dosłownie rzucone mimochodem uwagi. Kreacja Allegry jest spójna, porzucona przez matkę szuka akceptacji, szuka potwierdzenia że zasługuje na uwagę drugiej osoby. Jest dziewczyną z sąsiedztwa, taką która idealnie wpisuje się w krajobraz i łatwo ją przeoczyć. Ale gdyby jej zabrakło, misterna konstrukcja może zachwiać się w posadach.  

Mimo początkowego zniechęcenia warto było dać tej książce szansę. Akcja biegła niespiesznie dając szansę na uporządkowanie myśli. 

7 komentarzy:

  1. Na ten moment, nie zmieszczę już w swoim stosiku ani jednej książki więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa tej specyficznej bohaterki. Interesująca pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka dla pewnych przemyśleń, bo jeśli pracuje jako parkingowa, to ma na pewno 5 ciekawych znajomych, klientów, którzy są ciekawi na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tak z kim przystajesz takim sie stajesz:) Książka kusi do zgłębienia jej treści

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie dopiszę ją do listy urodzinowej :) Choć mąż już krzyczy, że lista jest na jakieś kolejne 20 lat :) ;)

    OdpowiedzUsuń