sobota, 13 kwietnia 2024

Nie spieprz tego

 TYTUŁ: Nie spieprz tego, jak zachować więź z dzieckiem.

AUTOR: Anna Olejnik, Monika Janiszewska

WYDAWNICTWO: Znak Horyzont 

ROK WYDANIA: 2024

LICZBA STRON: 317

Człowiek sobie myśli że jak przeżyje bunt dwulatka to już będzie z górki . Może na 10 lat, bo potem zaczyna się niezły hardcore! 

Mam na stanie 12 i 14-latke. Dwie indywidualności, dwie tykające bomby 💣 nie dziwcie się, że szukam ratunku. 

Jeśli myślicie, że ta książka wychowa Wam dzieci to na pewno nie. Lektura za to obróci krytyczne spojrzenie na Was. Tak, tak... podwójne standardy, hipokryzja na najwyższym poziomie. Rodzice w tej kwestii raczej nie mają czystego sumienia. 

Znalazłam w tej książce siebie. I no cóż... Usprawiedliwiać to ja sobie umiem. Szkoda tylko, że córki przy tym "obrywają". 

Gdyby to mnie oceniły córki to liczę się z tym, że wypadlabym słabiutko. Mimo najszczerszych chęci, mimo mojego przekonania, że robię dobrze. Bo nastolatki mają świetny zmysł obserwacji i błyskawicznie wyciągają wnioski a te mogą być dla nas niewesołe. 

Książka podzielona jest na trzy części:

1) W tyglu dobrych chęci i paradoksów.

2) Przyłapani. Nastolatkowie o rodzicielskiej hipokryzji i absurdach wychowawczych.

3) A gdyby tak robić to, co mówimy? Rodzicielskie wzloty i upadki.

Trochę z przymrużeniem oka, na luzie, ze sporą dawką humoru a jednak na poważnie. Relacje z dzieckiem są bardzo poważne i ważne. Na pewno więcej uwagi zwrócę na to że dziewczyny same wiedzą co i o której jeść, jak się ubierać, o której iść spać. To trudne skoro przez wiele lat to ja wiedziałam lepiej.

Ta książka to nie jest poradnik. To raczej książka która otwiera oczy. Nastolatki opisują zachowania rodziców punktują niesłowność, oceniają. Bardzo cenny jest tutaj komentarz psycholożki. Tutaj dobrych rad udzielimy sobie sami, przykłady z życia wzięte to najlepszy nauczyciel. 

Czeka mnie trochę pracy nad sobą, żeby więź z moimi córkami była równie mocna jak wtedy gdy były małymi dziewczynkami 👯

7 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa prezentowanej przez Ciebie książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie forma tej publikacji. Na pewno to przydatna książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, zwłaszcza że wyróżnia się oryginalną formą.

      Usuń
  3. Wychowanie dzieci do najprostszych nie należy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Relacje bywają trudne, już jeden nastolatek może być wyzwaniem. Dobrze że są takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie, u mnie prawie 15nastolatka na pokładzie, więc pewnie też jest to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń