czwartek, 28 grudnia 2017

Półka wstydu ....

Przy okazji wyzwania na Instagramie #książkowyalfabet, zrobiłam porządek na półkach. W tym roku prawie podwoiłam liczbę książek w domu. Biorę udział w akcjach book tour, przynajmniej raz w miesiącu jestem w bibliotece. W 2017r. wykonałam plan zakładający przeczytanie 100 książek :) Są jednak u mnie ksiażki, które czekają na swoją kolej już prawie rok, to tzw. półka wstydu... Pierwsze postanowienie na 2018r. to przeczytać te książki.
To wybrane tytuły, które już "zapuściły" korzenie na moim regale:

Kopciuszki na tronach Europy już wam pokazywałam, książkę wygrałam w lutym w mojej gminnej bibliotece... jakoś nie miałam jeszcze czasu do niej zajrzeć mimo, że to jak najbardziej moje klimaty.

Opis z lubimyczytac.pl:
 Każdy z nas zna baśń o Kopciuszku, ulubioną opowieść wszystkich dziewczynek. Chociaż, jak skrupulatnie obliczyli badacze, baśń ta ma aż 700 wersji, jej trzon jest zawsze ten sam: opowiada o ubogiej, aczkolwiek obdarzonej złotym sercem dziewczynie, której udało się zdobyć miłość przystojnego księcia i zostać jego żoną. W realnym życiu uboga panna, nawet najpiękniejsza, nie miała szans, by poślubić władcę. O mariażach królów i książąt decydowały głównie względy polityczne, sojusze i międzynarodowe zobowiązania, a nie uczucia. Okazuje się jednak, że historia zna przypadki kobiet, które, choć pochodzenie nie predestynowało ich do roli małżonki królów, zostały żonami władców i w tej roli radziły sobie całkiem nieźle.

W poszukiwaniu pań, którym udało się urzeczywistnić baśń, udamy się najpierw do starożytnego Rzymu, by przenieść się do Bizancjum na dwór cesarzowej Teodory. Potem wrócimy do Polski, by poznać, dla kogo stracił głowę podstarzały już pogromca Krzyżaków spod Grunwaldu, Władysław Jagiełło. Znad Wisły przeniesiemy się nad Tamizę i poznamy dzieje bodaj najnieszczęśliwszego Kopciuszka wszechczasów – Anny Boleyn. W końcu zajrzymy do Rosji, by dowiedzieć się, w jaki sposób prosta praczka zdobyła serce potężnego cara, a naszą opowieść zakończymy na ulicach Sarajewa, gdzie serbski nacjonalista jednym strzałem z pistoletu zabił dwoje kochających się ludzi i jednocześnie zmiótł Habsburgów ze sceny Europy.

Książkę pt. Amerykanin wygrałam na blogu Kanapa Literacka, bardzo lubię zaglądać do Moniki, jej recenzje są zawsze rzetelne i potrafi przekonać do dobrej książki. Amerykanin ma ok 800 stron, więc cięzko jakoś mi się do niego zabrać, ale mam nadzieję że w nowym roku się uda.

Opis z lubimyczytac.pl:
Historia podróży do Europy amerykańskiego biznesmena Christophera Newmana. Zakochuje się on w młodej wdowie Claire de Bellegarde. Jej arystokratyczna paryska rodzina, zszokowana manierami biznesmena, odrzuca oświadczyny. Gdy Newman odkrywa tajemnicę rodziny de Bellegarde, staje przed dylematem moralnym: czy wyjawić ją na światło dzienne, dając upust zemście, czy zachować dla siebie? Amerykanin to połączenie romansu, komedii, dramatu społecznego i realistycznej powieści obyczajowej. Henry James w mistrzowski sposób ukazał kontrast pomiędzy odmiennym sposobem życia czy umysłowością Amerykanów i Europejczyków w XIX wieku. 
Amerykanin, pierwotnie opublikowany w odcinkach w miesięczniku „The Atlantic Monthly”, w 1877 roku wydany został w formie książkowej.


"Jutra może nie być" wygrałam w konkursie facebookowym na profilu autorki. Książka od 2016 jest na mojej liście książek które chcę przeczytać, może rok 2018 będzie dla niej łaskawszy:


Opis z lubimyczytac.pl:
Czy miłość może być zła? 
Czy niektórzy ludzie spotykają się za późno, a inni za wcześnie? 
Czy możliwe jest, by prawdziwe uczucie trwało wbrew wszystkiemu?
Czy wybaczy ono każde potknięcie?

Kinga jest zdolna zarówno do miłości, jak i nienawiści, do tego aby zadać ból i odejść, toteż powyższe pytania wpływają na losy wszystkich, z którymi się wiąże.
To historia o wielkiej miłości odnalezionej po latach, o wielkich namiętnościach i wielkich oczekiwaniach. O stracie, cierpieniu i poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi. 
"Jutra może nie być" to opowieść o sile współczesnych kobiet i odwadze w dążeniu do realizacji własnych pragnień.


"Zaginiona róża" to książka która dotarła do mnie w wyniku świątecznej wymianki z okazji Bożego Narodzenia 2016 r. Objętościowo niewielka, ale jakoś nie mogłam jej nigdzie wcisnąć...

Opis z lubimyczytac.pl:
Pełna sekretów i znaczeń baśń dla dorosłych tureckiego pisarza. Po śmierci ukochanej matki Diana dowiaduje się, że ma siostrę-bliźniaczkę Mary i musi ją odnaleźć. Śladem siostry wyrusza z San Francisco do Stambułu, by poznać tajemniczą mowę róż, rozumianą sercem, która zmieniła życie Mary. Uczy się u enigmatycznej zeynap Hanim, stawiającej Dianie coraz to nowe zadania... Magiczna przypowieść o wartości życia i wiary w siebie, czerpiąca inspirację z wielu kultur dla miłośników Małego księcia i prozy Paulo Coelho.



Seria z pięknymi, cieszącymi oko okładkami - dostałam ją w prezencie na dzień kobiet... 

Opis jest rewelacyjny, trzymajcie kciuki by udało mi się zacząć czytać tę serię :)

Ta seria to znakomity romans sensacyjny, kryminał ze skomplikowanym z wątkiem erotycznym. Autorka znakomicie buduje napięcie, pięknie przedstawia chwile namiętności a sceny łóżkowe są odważne i pełne zmysłowości. Ukazuje autentyczność kobiecej reakcji na wydarzenia takie, jak morderstwa, ludzka agresja, pogoń, ucieczka czy radzenie sobie z własnym lekiem, strachem i emocjami. Książka posiada walory zagadkowości, dotyka kwestii delikatnych, ulotnych, nie zawsze dających się jasno nazwać ludzkich emocji i wynikających z nich zachowań i wyborów. Akcja rozwija się wartko, trzyma w napięciu, czyta się szybko, lekko i przyjemnie.

Kathleen Turner, dwudziestoczterolatka z prowincjonalnego miasteczka w stanie Indiana, po śmierci rodziców (ojciec - policjant, zginął w akcji, matka zmarła na raka) zmuszona jest rzucić studia prawnicze, sprzedać dom i przeprowadzić się do stolicy stanu, Indianapolis. Tu, aby się utrzymać, podejmuje dwie prace - w dzień jako goniec w dużej firmie prawniczej, a wieczorami jako barmanka.

Wkrótce na skutek niefortunnego zdarzenia ma okazję bliżej poznać jednego z partnerów w firmie - znanego z częstych przelotnych romansów Blane'a Kirka. Jednocześnie poprzez śmierć sąsiadki zostaje uwikłana w aferę dotyczącą fałszowania elektronicznych wyników wyborów do władz stanowych. Przypadkowo dowiaduje się, że w tę samą aferę zamieszany jest jej pracodawca, a teraz również kochanek. W miarę, jak akcja nabiera tempa i staje się coraz bardziej sensacyjna, romans Kathleen i Blane'a staje się jeszcze bardziej płomienny.

8 komentarzy:

  1. Kochana zazdroszczę Ci tego, że Twoja półka liczy tylko kilka tytułów. Moją jest i wiele liczniejsza, aż boję się liczyć.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko mała część tytułów które czekają na przeczytanie (w samym grudniu przybyło mi 10 książek), te które tutaj opisałam są w moim domu już prawie rok więc w pierwszej kolejności chciałabym je przeczytac

      Usuń
  2. Nie znam żadnej z przedstawionych więc nie wiem, czy coś tracisz tym, że do nich nie sięgasz;) Mam nadzieję i życzę aby jednak okazały się warte czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja półka wstydu (i to właśnie sprzed roku albo i dwóch) jest znacznie większa więc bardzo Ci zazdroszczę! Przyjdzie 2018 i szybko się z tymi "zaległościami" uporasz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każdy ma taką półkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może zabrzmi to dziwnie, ale uwielbiam czytać o półkach wstydu 😉😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja półka wstydu jest zawstydzająco wielka! Nawet nie chcę wiedzieć, ile znajduje się na niej książek. A na moje nieszczęście [a może i szczęście] wciąż kupuję kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam w domu takie książki i już teraz wiem, że chyba nigdy nie będę miała czasu po nie sięgnąć. Jak od razu się za coś nie wezmę, to szanse na przeczytanie tego drastycznie maleją.

    OdpowiedzUsuń