piątek, 4 czerwca 2021

Gargantis

 TYTUŁ: Gargantis

AUTOR: Thomas Taylor

WYDAWNICTWO: Wilga

ROK WYDANIA: 2021

LICZBA STRON: 348



Jakie to szczęście, że nie trzeba za długo czekać na kolejny tom. Wydawnictwo Wilga nie ustaje w wysiłkach by zapewnić czytelnikom nieustającą przyjemność z czytania. 

Książkę najpierw przeczytała Gabi. Uwielbiam te jej komentarze w trakcie czytania i zasypywanie mnie spoilerami. Mama, a wiesz co się stało... Mama, a pani Fossil... Mama, będzie jeszcze jedna część! Chyba udało mi się coś osiągnąć: moja córka pokochała książki ogromną miłością. Oczywiście wielkie uznanie należy się też autorowi, bo stworzył serię która zachwyci i dzieci i dorosłych. Recenzja tomu 1 tutaj: <klik>

Ja książkę czytałam wspólnie z Lidką więc szło nam nieco wolniej. Ale przez to mogłyśmy tkwić w tej historii dłużej.

Wody obmywające Widmowy Port skrywają niejeden tajemniczy sekret, niejedno legendarne stworzenie szuka tam schronienia. Czy jeden z potworów właśnie obudził się ze snu? A zatoce grozi niebezpieczeństwo? 

Herbie Lemon trafia w sam środek dziwnych wydarzeń, w jego biurze rzeczy znalezionych pojawia się tajemniczy przedmiot. To pani Fossil ma zdolność do znajdywania na plaży niesamowitych rzeczy. A teraz chłopiec, z pomocą Violett, musi rozwiązać zagadkę. Sprawa nie wydaje się prosta, a w wyniku działań dzieci na jaw wychodzą sekrety skrywane przez mieszkańców miasteczka.

Narracja pierwszoosobowa jest tutaj strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza gdy odbiorcą jest młody czytelnik. Łatwo zaprzyjaźnić się z Herbim, jest zabawny, odważny i pełen zwariowanych pomysłów. Sympatię budzi też większość bohaterów, ale są też tacy którzy wprowadzają niepokój, mają mroczne sekrety i nieczyste intencje. Konfrontacja budzi emocje, napięcie rośnie, a akcja nieprzerwanie trzyma wysoki poziom.

Poznanie Gargantisa to jedno, ale na wyjaśnienie pewnych spraw z tomu 1 nadal czekamy. Ta seria to trylogia więc w 3 tomie odkryte zostaną wszystkie karty, w części drugiej autor tylko podsycił naszą ciekawość.

Gabi (11 lat) - uwielbiam takie książki, gdzie jest sporo tajemnic i śledztwo. Tutaj sporo jest tajemniczych wydarzeń, no i te potwory - ile ich jeszcze tam jest i ile tajemniczych przedmiotów potrafi znaleźć pani Fossil. Czytało mi się mega szybko i dobrze. Polecam

Lidka (9 lat) - kolejny potwór do kolekcji - to lubię! Herbie świetnie sobie radzi w niebezpiecznych sytuacjach, lubię jak on opowiada te wydarzenia, bo nawet jak jest strasznie to czasami można się pośmiać.

Nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam tę serię. Jak zachęcić dzieci do czytania? Właśnie podsuwając im lektury w których bohater jest w podobnym wieku, przeżywa niesamowite przygody i ma zagadkę do rozwiązania.


6 komentarzy:

  1. Takie książki dla dzieci są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcić dzieci do czytania to jedno, ale ja sama bym chętnie sięgnęła po tę serię. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chrześniak byłby zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam aż do mnie dotrze drugi tom, pierwszy kojarzy się z przyjemnymi przygodami czytelniczymi, podobał się nam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się interesująco. Myślę, że podsunę tą serię mojemu chrześniakowi, będzie zachwycowny

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale z przyjemnością się z nim zapoznam.

    OdpowiedzUsuń